План работы школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання
класных кіраўнікоў 1-11 класаў дзяржаўнай установы адукацыі “Альгомельскі вучэбна-педагагічны комплекс яслі-сад- сярэдняя школа”
на 2021/2022 навучальны год
Тэма: стварэнне ўмоў для практычнай рэалізацыі творчага патэнцыялу класных кіраўнікоў, павышэнне іх прафесіянальнай кампетэнцыі пры стварэнні асабістай выхаваўчай сістэмы.
Мэта: павышэнне якасці і эфектыўнасці сістэмы выхавання, удасканаленне форм і метадаў выхавання ў школе сродкам павышэння кампетэнцыі і прафесіянальнага майстэрства класных кіраўнікоў.
Задачы:
- Стварыць умовы для непарыўнага павышэння кампетэнтнасці і прафесіянальнага майстэрства, развіцця творчага патэнцыяла кожнага класнага кіраўніка.
- Садзейнічаць павышэнню якасці і эфектыўнасці сістэмы выхаваўчай работы школы сродкам выканання адзіных прынцыповых падыходаў да выхавання і сацыялізацыі школьнікаў.
- Стымуляваць ініцыятыву і творчасць класных кіраўнікоў, актывізаваць іх дзейнасць у даследчай і праектнай рабоце па выхаванні вучняў.
Пасяджэнне 1
Дата правядзення: 15.10.2021
Тэма: Удасканаленне навукова-метадычнага забеспячэння выхаваўчага працэсу. Метадычныя аспекты ўдасканалення выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень.
Мэта: Разгледзець пытанні нарматыўнага прававога і вучэбна-метадычнага забеспячэння выхаваўчай работы ў школе, абмеркаваць накірункі работы вучэбна-метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў на 2021/2022 навучальны год.
Форма правядзення: інструктыўна-метадычная нарада.
Праблемнае поле
- Вучэбна-метадычны блок
- Аналіз работы вучэбна-метадычнага аб’яднання класных кіраўнікоў за 2020/2021 год (кіраўнік ШВМА Н.І.Андрэйкавец).
- Нарматыўнае прававое і вучэбна-метадычнае забеспячэнне выхаваўчай работы ў школе (кіраўнік ШВМА Н.І.Андрэйкавец).
- Метадычныя аспекты ўдасканалення выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень (кіраўнік ШВМА Н.І.Андрэйкавец).
- Абмеркаванне навінак метадычнай літаратуры па праблеме выхавання вучняў (удзельнікі ШВМА).
- Выпрацоўка метадычных рэкамендацый
III. Рэфлексія
Літаратура:
- Інструктыўна-метадычнае пісьмо “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах адукацыі на 2021/2022 навучальны год”.
- “Праграма безупыннага выхавання дзяцей і навучэнскай моладзі ў Рэспубліцы Беларусь на 2021-2025 годы”.
- Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі.
4.Метадычныя рэкамендацыі “Планаванне выхаваўчай работы ў класе і яе ўлік”.
Пасяджэнне 2
Дата правядзення: 10.12.2021
Тэма: Сісітэмны падыход у фарміраванні актыўнай грамадзянскай пазіцыі вучняў
Мэта: вызначэнне шляхоў і спосабаў удасканалення работы па грамадзянскаму і патрыятычнаму выхаванню вучняў
Форма правядзення: канферэнцыя ідэй
Праблемнае поле
- Вучэбна-метадычны блок
1.Сучасныя выхаваўчыя тэхналогіі па фарміраванні ў вучняў актыўнай грамадзянскай пазіцыі. (Андрэйкавец Т.Ф., настаўнік грамадазнаўства, кл.кір. 5 “А” кл.)
- Выкарыстанне магчымасцей дзіцячых грамадскіх аб’яднанняў па грамадзянскаму і патрыятычнаму выхаванню вучняў. (Савонава К.І., педагог-арганізатар)
- Эфектыўныя формы работы па фарміраванні грамадзянскай і патрыятычнай кампетэнцыі вучняў. З вопыту работы. (Кажаноўская Г.У., кл.кір. 6 “А” кл.)
- Сям’я як крыніца фарміравання грамадзянскай пазіцыі ў грамадстве. Формы і метады работы. З вопыту работы. (Кудласевіч В.М., кл. кір. 10 кл.)
- Практычны блок
- Абмен вопытам работы. Наведванне і аналіз пазакласных мерапрыемстваў. (3 “Б” кл., кл. кіраўнік Янкоўская Г.А.; 7 “Б” кл., кл. ікраўнік Талмачавец Н.А.)
- Абмеркаванне асноўных агульнашкольных спраў.
III. Выпрацоўка метадычных рэкамендацый
- Рэфлексія
Літаратура:
1.Азаров, Ю. Педагогическое искусство патриотического воспитания / Ю. Азаров // Воспитание школьников. – 2008. – № 6. – С. 3-11.
2.Андрушкевіч, А.М. Расціцьпатрыётаў / А.М. Андрушкевіч // Пазашкольнаевыхаванне. – Серыя "У дапамогу педагогу". – 2008. – № 5. – С. 17-19. – Рэспубліканскаяпатрыятычнаяакцыянавучэнцаў “Жыву ў Беларусі і тымганаруся”.
3.Буткевич, В.В. Воспитание гражданственности и патриотизма у школьников / В.В. Буткевич // Паза-школьнаевыхаванне. – Серыя "У дапамогу педагогу". – 2009. – № 5. – С. 15-19.
4.Вязгина, В. Формирование национального самосознания и патриотизма у школьников / В. Вязгина // Праблемывыхавання. – Серыя "У дапамогу педагогу". – 2009. – № 6. – С. 18-21.
5.Екимова, С.П. "Лучшее средство привить детям любовь к Отечеству" / С.П. Екимова // Народная асвета. – 2009. – № 4. – C. 60-62. – Программа гражданско-патриотического воспитания в школе.
Пасяджэнне 3
Дата правядзення: 14.01.2022
Тэма: Пошук шляхоў павышэння ўзроўня інфармацыйнай культуры і бяспекі ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу
Мэта: павыфшэнне кампетэнтнасці педагогаў па пытаннях павышэння ўзроўня інфармацыйнай культуры вучняў
Форма правядзення: семінар-практыкум
Праблемнае поле
Вучэбна-метадычны блок
- Фарміраванне інфармацыйнай культуры і бяспекі ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу па тэме“Асновы бяспекі жыццядзейнасці школьнікаў” –сродак па аказанні дапамогі настаўнікам, вучням і бацькам па выхаванні бяспечных паводзін. (Педагог сацыяльны Кудласевіч Т.І.)
- Павышэнне інфармацыйнай адукаванасці законных прадстаўнікоў вучняў. (Намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце Н.І.Андрэйкавец)
- Формы, метады і прыемы павышэння ўзроўня інфармацыйнай культуры вучняў. З вопыту работы. (Халімончык В.В., кл.кір.2 кл.; Музычына Н.В., кл.кір. 6 “А” кл.)
- Інтэрнэт – бяспека. (Педагог сацыяльны Кудласевіч Т.І.)
- Інфармацыйна-псіхалагічная бяспека непаўналетніх у сетцы Інтэрнэт (Педагог-псіхолаг Беразоўская Г.М.)
- Практычны блок
- Панарама мерапрыемстваў па тэме пасяджэння. Наведванне, аналіз і самааналіз мерапрыемстваў.(Кудласевіч Л.А., класны кіраўнік 4 кл., Сімончык І.Ф., кл. кір. 10 кл.).
III. Выпрацоўка метадычных рэкамендацый
- Рэфлексія
Літаратура
- Гоголева, А. В., Аддиктивное поведение и его профилактика. Стер. / А. В. Гоголева – 2-е изд М.: Московский психолого-социальный институт; Воронеж: НПО «МОДЭК», 2003.- 240с. 2. Даулинг, С.,
- Психология и лечение зависимого поведения / С. Даулинг - М.: «Класс», 2000. - 240 с. 3.
- Сельченок, К. В., Психология зависимости - Хрестоматия / К. В. Сельченок - Минск: Харвест, 2007.- 592 с. 4. Юсуф, И. А.,
- Чатовая зависимость как психосоциальная проблема / И. А. Юсуф - М., 1994 5.
- Психологические упражнения для тренингов [Электронный ресурс]. - http://www.trepsy.net/
Пасяджэнне 4
Дата правядзення: 11.03.2022
Тэма: Роля класнага кіраўніка ў арганізацыі і правядзенні выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень па фарміраванні ў вучняў маральных каштоўнасцей і прыярытэтных жыццевых інтарэсаў.
Мэта: вызначэнне шляхоў і спосабаў павышэння эфектыўнай занятасці вучняў у шосты школьны дзень
Форма правядзення: круглы стол
Праблемнае поле
Вучэбна-метадычны блок
- Фарміраванне выхаваўчай работы класнага кіраўніка з класам у шосты школьны дзень.
- Праектная дзейнасць у рабоце класнага кіраўніка ў шосты школьны дзень.
- Экскурсійная дзейнасць у шосты школьны дзень. Пошук новых форм работы.
- Практычны блок
1.Панарама пазакласных мерапрыемстваў па тэме пасяджэння (Леська Г.А., кл.кір. 3 “А” кл.; Дземка Н.А.. кл. кір. 9 класа)
- Прэзентацыя праекта шостага школьнага дня “Цікавы дзень субота” (Намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце Андрэйкавец Н.І.)
- Вынік анкетавання вучняў па арганізацыі шостага школьнага дня (Намеснік дырэктара па выхаваўчай рабоце Андрэйкавец Н.І.)
Літаратура
1.Винокурова, Н. В. Увлекательный день суббота // Веснікадукацыі. — 2007. — № 11.
- Волохова, Н. Г. и др. Сценарии школьных праздников. Часть I. — М.: Центр «Педагогический поиск», 2010.
- Головачева, Е. А. Техническое творчество в шестой школьный день // Пазашкольнаевыхаванне. — 2015. — №12.
- 4. Гребенкина, Л. К. и др. Сценарии классных часов. Части I—II. — М.: Центр «Педагогический поиск», 2017.
Пасяджэнне: 5
Дата правядзення:13.05.2022
Тэма: Педагагічны маніторынг эфектыўнасці выхаваўчага працэсу, выхаваўчай сістэмы.
Мэта: Падвядзенне вынікаў работы класных калектываў, састаўленне плана напісання аналізу выхаваўчай работы ў классе.
Форма работы: метадычны дыялог. Справаздача.
Праблемнае поле
- Вучэбна-метадычны блок
1.Вынікі дыягнастычных даследаванняў у класных калектывах (інфармацыя класных кіраўнікоў).
2.Вынікі анкетавання “Сучасны класны кіраўнік” (інфармацыя намесніка дырэктара па выхаваўчай рабоце Андрэйкавец Н.І.).
- Перспектывы работы школьнага вучэбна-метадычнага аб’яднання на наступны навучальны год (кіраўнік ШВМА Андрэйкавец Н.І.)
- Практычны блок
1.Вынікі работы класных кіраўнікоў за год (практыкум).
III. Выпрацоўка метадычных рэкамендацый
- Рэфлексія
Літаратура:
1.Деятельность классного руководителя. Педагогическая диагностика в работе классного руководителя.
- Метадычныя рэкамендацыі “Планаванне выхаваўчай работы ў класе і яе ўлік”.
Кіраўнік ШВМА класных кіраўнікоў Н.І. Андрэйкавец